Studierichting:
Ander
Vak:
Thesisbegeleiding
Uitleg:
Bij Maarten ligt het probleem in zijn samenvattingen en leertijd. Hij leert
heel graag, wat natuurlijk goed is, maar hij steekt er ongelofelijk veel tijd
in. Zijn leven bestaat uit leren, eten, slapen en een paar uur in de week
sporten. De weekends zit hij de hele dag op zijn kamer te leren, wat ik toch
niet normaal vind voor een jongen van 14 jaar. Zijn samenvattingen zijn
langer dan zijn cursus en bovendien maakt hij ook nog eens van alles een
power point.
Dit examen heeft hij minstens tot 23.00 u geleerd en zelfs 2 dagen tot 01.00
uur mits dat hij alles op voorhand had voorbereid. Hij komt tijd tekort omdat
hij alles blijft herhalen, ook wat hij al kan. Ik vermoed dat dit ook te
maken heeft met zijn zelfvertrouwen : hij wil goede punten halen en is nooit
zeker als hij het wel kan.
Zijn lastigste vakken zijn zijn blokvakken zoals aardrijkskunde,
biologie,...en vooral geschiedenis. Ook nederlands is moeilijk. De andere
hoofdvakken : wiskunde en frans gaan heel goed.
Momenteel haalt hij goede punten, rond de 75 procent, maar zijn leermethode
moet drastisch veranderen, zodat hij veel meer vrije tijd heeft om leuke
dingen te doen.
Maarten heeft wel dyslextie, voornamelijk met lezen. Dit zal waarschijnlijk
ook wel een grote rol spelen