Studierichting:
Ander
Vak:
Engels
Uitleg:
Wingene: (ENGELS EN FRANS) Anton zit in het vierde jaar Latijn Wiskunde 5 u. Hij behaalde in december 63 %. Hij moet hard werken en hij is van goede wil !
Als wij niet ingrijpen drijgen zijn punten niet meer te voldoen.
Anton heeft moeite met grammatica (Present Simple en Present Continuous), woordenschat, de stamtijden en grammaticale oefeningen. Anton heeft veel vragen bij de tijden en de oefeningen.
Wij wensen de individuele begeleiding aan 28euro/h vanaf 10h.ofwel bij ons thuis als dat haalbaar is voor jullie.
De opmerking op zijn maandrapport van november verwees naar onderstaande :
Serious mistakes not to be made : grondig overlopen, ook de extra oef.n met sleutel in je bundeltje ꞌRevision Exercisesꞌ.
2. Irregular verbs : list : grondig herhalen om SM te vermijden – geen voetnoten
3. Dutch wordlist : Unit 1 & 2: volledig
4. Use of full verbs and auxiliaries zoals ingeoefend in unit 1(ex.s on pages 6 & 7 in your manual).
5. Formulating short answers/replies/additions zoals op p.8 & 9(manual)& het overzichtje 'spoken English-sounding polite' (p.8).
Als er bij pt.n 5 & 6 onduidelijkheden zijn, kan je de 'grammar reference' in je boek op p. 133 1.1 t/m 1.6 nog eens doornemen.
Ex. 6 'Check it' p. 9 is op bovengenoemde pt.n ook een goeie oef.
6.'Welcome to our world' (hoofdtekst van unit 1 op p.10 & 11 in je handboek) voor vocabulary. Studeer dus grondig de vocabulary
list in je survey unit 1 op p. 4-6 en de oef. 'vocabulary work' op p. 7 of op p. 11 in je handboek en herlees de tekst eens
aandachtig zodat je de woordenschat beter in z'n context kan plaatsen en leer de belangrijkste verschillen in lifestyle, zodat
je inzicht krijgt in wat typisch is voor beide landen.
7. Everyday English expressions/reactions to everyday situations like in ex. 1 & 2 on p. 13.
8. Phonetic signs zoals in het extra overzicht met oef.n in die zin, dat je de signs moet kunnen omzetten in een juiste
uitspraak en de 'normale' spelling.(Zie ook : je bundeltje Revision exercises).
9. Present tenses : simple and continuous /active and passive formation & use including state verbs and activity verbs.
like in the exercises on p. 14 and p.16-17.
See also: reference grammar p. 134-135. + Use of the Present Simple (incl. state verbs) and Present Continuous as prepared in
your Tense Survey p. 1-5.
10. Vocabulary needed to describe your background situation at home and in the office taking into account the right use of the
present tenses like in point 9 above. See: separate wordlists from the manual + wordlists included in your survey.
11. Job descriptions and descriptions of current projects taking into account the right use of the present tenses again like in
the survey & dialogues on p. 16.
12. The life of a hard-working future King : main text of Unit 2 : vocabulary: see both wordlists again + your manual on
p. 19: vocabulary work. See also the answers to the comprehension questions and voc. ex. you got on a separate survey page.
Make an effort to reread and study the text carefully so :
a)you can answer the questions in ex. 4 p. 18 in your manual and give two examples from the text each time.
b)you can formulate your opinion about the members of the royal family and describe their background situation taking into
account also the extra information you got in class.
13. Passive Voice in all tenses like we exercised in your survey pages in class and for which you find the rules in your survey
pages + extra pages as well. So for the separate ex. on passive voice you will get active sentences you have to
transform into passive sentences.
14. Writing a letter / an email + formal and informal beginnings and endings + layout: see : manual p. 103 -104.
Voor Frans is het vooral onderstaande en
-- Grammatica:
- Gérondif : théorie + exercice.
- Subjonctif : théorie + exercices enz.de TIJDEN.
Gemeentes waar bijles kan plaatsvinden:
Brugge